Att träna med CRS – även PROVTRÄNING


FramforFriskis

Club Running Sweden erbjuder två huvudsakliga pass Tough Tuesday och Long Saturday. Dessa två har blivit legendariska träningspass som du inte vill missa!

Vill du provträna är du varmt välkommen  att komma till en träning. Se underfliken här (Aktuellt träningsprogram). Har du några frågor kan du maila oss på info@clubrunningsweden.se

För mer information om de olika medlemskapen gå till - Hur blir jag medlem.

Tough Tuesday:

Tisdagar 17:45-19:30 Intervallträning, 4-5 tempogrupper

Varje tisdag samlas 15-50 löpare för att ge sig ut tillsammans för ett tuff pass. Du kommer att kunna läsa om passen på CRS facebook-sida. Varje tempogrupp har en Club Running Sweden-ledare som guidar, instruerar och motiverar. Passen börjar med en gemensam uppvärmning om 15 min innan vi fortsätter med löpskolningsövningar och stegringslopp. Vi jobbar mestadels med längre intervaller, i syfte att bättra på syreupptagning och löpekonomi. Ett typiskt långintervallpass kan bestå av 1 km-repetitioner, t.ex. 5-8 x 1000m med 60 eller 90 sekunders vila. Innan du provar Tough Tuesday rekommenderar vi att du kan springa en mil på 65 minuter eller snabbare.

Long Saturday:

Lördagar 10:00- ca. 12:30 Långpass, 4-5 tempogrupper (4:15-6:30 min/km)

Även detta pass presenteras i facebookgruppen där du även kan se kartan över slingan vi kommer att springa.
Beroende på när på året det är och hur nära det är en stor tävling, kan långpasset variera mellan allt från 12 till 35km. Självklart springer man i olika tempogrupper för att tillmötesgå så många löpare som möjligt. Den snabbaste gruppen springer långpass i ca 4:15-tempo medan den långsammaste gruppen springer i ca 6:30-tempo.
CRS inriktar sina långpass mot Stockholm Marathon (nov-juni) och Lidingöloppet (juli-sept.).

Vi samlas alltid på Friskis&Svettis Hagastaden, Gävlegatan 22 där vi har möjlighet att byta om. Välkommen!
Mer info om träningen hittar du under fliken ”Vår Träning”